Suomen musiikkitiede 100v. juhlajulkaisu

Suomen musiikkitiede 100 vuotta juhlasymposiumin juhlajulkaisu on viimein täällä. Julkaisut kuuluvat luokkaan B3. / Finnish music research 100 years celebrational symposium’s proceedings are finally here. Publications are classified in the B3 section.

Lataa julkaisu täältä/Download the publication here:
SuomenMusiikktiede100Julkaisu

Viittaus artikkeliin: Sukunimi, Etunimi VUOSI. Artikkelin nimi. Teoksessa Pääkkölä, Anna-Elena (toim), Suomen musiikkitiede 100 vuotta: juhlasymposiumin satoa. Helsinki: Suomen musiikkitieteellisen seuran julkaisuja. Linkki tähän sivuun.
https://mtsnet.wordpress.com/wp-admin/post.php?post=333&action=edit#copyapost

Kirjoittajat:
James Andean
Musical and Narrative Qualities in Acousmatic Music

Ulla-Britta Broman-Kananen
Emilie Mechelin och Emma Engdahl: inhemska operaprimadonnor på Nya Teatern i Helsingfors

Jorma Hannikainen
Germaaniset ja romaaniset piirteet varhaisissa suomenkielisissä kirkkolauluissa

Assi Karttunen
Iholle maalattu taulu – retoriikan actio ranskalaisessa 1700-luvun laulumusiikissa

Heidi Korhonen-Björkman
Performance as a Resource of Music Analysis

Martti Laitinen
Kohti uutta Ilmari Krohnin teosluetteloa – lähteenä säveltäjän omatekoiset luettelot

Kai Lassfolk
Erkki Kurenniemen elektroakustisten sävellysten sointimaailma

Heidi-Maria Lehtonen
Kielen pitkittäisten värähtelyjen havaitseminen pianon äänessä

Esa Lilja
Schenker and Riemann as Complementary Paradigms

Grisell Macdonell
An Existential Semiotic Analysis of the Relationship between the Performer’s
Subjectivity and Werktreue

Juha Ojala
Metaforat ja Chopinin preludi op. 28 no 4. Askel kohti metaforista musiikkianalyysiä.

Mikko Ojanen
Helsingin yliopiston elektronimusiikkistudion varhaisvaiheet

Gabriel Pareyon
How Music Can Signify Politics in the Postmodern Era

Jussi Pekonen & Vesa Välimäki
Digitaalinen vähentävä synteesi: Laskostumattomien oskillaattoreiden historia ja suomalaisten rooli tutkimuksessa

Ulla Pohjannoro
Tutkija säveltäjän työhuoneella. Stimulated recall -menetelmä
säveltämisajattelun jäljittäjänä

Ari Poutiainen
Similar Slurring: Alternative Perspectives on Stéphane Grappelli’s Legacy and Status

Jani Suominen
Esittävästä säveltaiteesta äänilevyillä: Igor Stravinskyn näkemyksiä äänilevystä ja kapellimestarin/muusikon tehtävästä musiikkiteoksen tulkitsijana

Eila Tarasti
Juha by Nyrki Tapiovaara and Helvi Leiviskä: Music in the Intertextual Space of Movie, Drama and Novel

Mari Tervaniemi & Minna Huotilainen
Musiikillisen harjaantumisen hyödyt aivotutkimuksen valossa

Timo Virtanen
Jean Sibeliuksen esitysohjeet ja johtamismerkinnät ensimmäiseen ja kolmanteen sinfoniaan

Kai Åberg
Mies kentillä – Näkökulmia maskuliinisuuteen empiirisessä musiikintutkimuksessa

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s